پیام خوزستان

آخرين مطالب

ریز و درشت آشپزخانه در شوش | کف و سقف قیمت سرویس غذاخوری، قابلمه، قاشق و چنگال و بلور و کریستال چند؟ اجتماعی

ریز و درشت آشپزخانه در شوش | کف و سقف قیمت سرویس غذاخوری، قابلمه، قاشق و چنگال و بلور و کریستال چند؟
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش همشهری آنلاین، کامل‌ترین بازار تهران برای خرید وسایل خانه و آشپزخانه، بازار شوش است. در بازار شوش که به بازار بلورفروشان معروف است، از ریز تا درشت وسایل خانه و آشپزخانه از چینی و بلور، انواع سرویس‌های پذیرایی، وسایل دکوری، قابلمه و قاشق و چنگال تا ظروف پلاستیکی و لوازم برقی با قیمت‌ها و برندهای مختلف پیدا می‌شود.
خوبی بازار شوش این است که در کنار پاساژهای شیک و فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک و بزرگ، دستفروشان هم حضور دارند و کسانی که تمایل دارند از دستفروشان خرید کنند، می‌توانند به خیابان صابونیان بروند که در آنجا دستفروشان زیادی بساط کرده و انواع ظروف آشپزخانه از قابلمه، شیشه و بلور، ظروف لعابی و استیل تا ظروف دکوری و سفالی و چوبی را می‌فروشند. نکته جالب دیگر اینکه در اینجا ظروف لب‌پر و ناقص و بعضی طرح‌های قدیمی ارزان‌تر فروخته می‌شود. علاوه بر دستفروشان، در زیرزمین‌ها و طبقات پایین برخی پاساژها هم می‌توان کالاهای مختلفی را به قیمت خوب و ارزان خریداری کرد.

پیام خوزستان

بازار با خرید جهیزیه می‌چرخد تنوع در بازار شوش بسیار بالاست و انواع وسایل منزل و ظروف آشپزخانه با برندهای مختلف ایرانی، ترک، چینی، ایتالیایی، آلمانی، چک، اسلوونی و... موجود است. هرچند واردات لوازم خانگی به ایران ممنوع است، اما با این حال برخی اجناس خارجی که اغلب به‌صورت قاچاق و مسافری وارد کشور شده است در شوش پیدا می‌شود. به‌علت همین تنوع بالا، شوش از بازارهای همیشه شلوغ تهران است که روزهای آخر هفته چندبرابر شلوغ‌تر می‌شود. محمودی از فروشندگان ظروف چینی در بازار شوش درباره وضعیت این بازار در آستانه نوروز به همشهری می‌گوید: فروش ما برعکس بقیه اصناف درماه اسفند افت می‌کند؛ چون در آستانه عید اولویت مردم خرید موادغذایی و آجیل و پوشاک است. این فروشنده می‌افزاید: امسال در دیگر ماه‌های سال هم فروش‌مان چندان چشمگیر نبود. علتش این است که در سال‌های قبل اصلی‌ترین تقاضای ما از سمت خانم‌های خانه‌دار بود؛ درحالی‌که آنها حداقل هر 5سال یک‌بار ظرف و ظروف خود را عوض می‌کردند، الان اینگونه نیست و تقاضای خانم‌های خانه‌دار خیلی کم شده است. بیشتر تقاضای ما الان برای جهیزیه است که تورم تأثیر خود را بر آن هم گذاشته و در این بخش هم تقاضا چندان زیاد نیست.

پیام خوزستان

کیفیت چینی ایرانی بهتر از نمونه‌های چینی در سال‌های اخیر، شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید وسایل خانه و آشپزخانه از ظروف چینی و بلور گرفته تا وسایل برقی خوب عمل کرده‌اند و در حال حاضر برندهای ایرانی در بازار لوازم‌خانگی زیاد است. این موضوع در بازار شوش هم قابل رویت است و به اذعان فروشندگان این بازار، برخی برندهای ایرانی در کیفیت چیزی از برندهای خارجی کم ندارند. نمونه مسلم آن، در بازار ظروف چینی است. محمودی در این‌باره می‌گوید: ظروف چینی موجود در بازار ایران بیشتر تولید ایران و چین است. در این میان، تولیدات داخل کیفیت بالایی دارند و ما به مشتریانمان توصیه می‌کنیم کالای ایرانی بخرند؛ چون علاوه بر کیفیت، در جنس ایرانی برعکس جنس خارجی تقلب وجود ندارد؛ ضمن آنکه کالای خارجی قاچاق است و ضمانت ندارد، اما کارخانه‌های ایرانی پاسخگو هستند و حداقل ضمانت 5ساله دارند؛ به این صورت که برای مثال اگر رنگ و لعاب جنس فروخته‌شده در ظرفشویی تغییر کرد، فروشگاه موظف است جنس را عوض کند، اما در مورد لب‌پر شدن و شکستن جنس چینی هیچ جایی ضمانت آن را قبول نمی‌کند؛ چون بالاخره جنس چینی است و احتمال اینکه لب‌پر شود یا بشکند وجود دارد و اگر فروشنده‌ای بگوید این موارد جزو ضمانت‌نامه است، راست نمی‌گوید.
سرویس غذاخوری از یک‌میلیون تا 35میلیون تومان در حال حاضر شرکت‌های زیادی در ایران مشغول تولید سرویس‌های غذاخوری آرکوپال و چینی هستند که تولیداتشان کیفیت قابل‌قبولی دارند. به تناسب تعداد شرکت‌های تولیدکننده، قیمت‌ها هم مختلف است. در سرویس غذاخوری، تعداد نفرات بر قیمت تأثیرگذار است و هر چه تعداد بیشتر شود، قیمت‌ها هم بالاتر می‌رود. با این حال اگر بخواهید از بازار شوش سرویس 6نفره آرکوپال بخرید، قیمت کارهای ایرانی از یک ‌میلیون تا 4میلیون تومان است. قیمت سرویس خارجی هم از 4تا 8میلیون تومان است. همچنین در شوش قیمت سرویس غذاخوری چینی ایرانی (18نفره) از 7میلیون تا 35میلیون تومان است. برند زرین ارزان‌ترین و برند توس مشهد گران‌ترین چینی بازار ایرانی است.
قابلمه، قاشق و چنگال از 2میلیون تا 100میلیون تومان شوش، مرکز عرضه انواع قابلمه و ماهی‌تابه از برندهای مختلف است و در بیشتر مغازه‌ها قابلمه و ماهی‌تابه موجود است. قیمت سرویس قابلمه ایرانی با توجه به تعداد پارچه، ساختار بدنه و جنس روکش در این بازار از 2میلیون تا 10میلیون تومان است. قیمت کارهای خارجی بالاتر از این است و نزدیک به 100میلیون تومان هم می‌رسد.قاشق و چنگال هم در بیشتر مغازه‌ها و بساط دستفروشان موجود است، اما فقط از مغازه‌ها می‌توان سرویس کامل قاشق و چنگال خرید. هرچه تعداد قاشق و چنگال‌ها بیشتر باشد، قیمت‌ سرویس بالاتر می‌رود. اما به‌طور معمول هزینه سرویس ایرانی 24نفره با جنس استیل خوب 4تا 7میلیون تومان است. سرویس خارجی ساخت چین حدود 8میلیون تومان و قیمت دیگر برندهای خارجی بالای 10میلیون تومان است. قیمت برخی سرویس‌های خارجی هم خیلی بیشتر از اینهاست؛ برای نمونه سرویس 68پارچه ساخت کشور آلمان بالای 60میلیون تومان قیمت دارد.

پیام خوزستان

بلور و کریستال از 2میلیون تا 100میلیون بازار شوش پر از سرویس پذیرایی بلور و کریستال است. سرویس بلور و کریستال ایرانی و خارجی در این بازار از 2میلیون تا 100میلیون تومان قیمت دارد؛ برای مثال سرویس بلور 25پارچه ایرانی حدود 2میلیون و 500هزار تومان و قیمت تعداد بالاتر آن حدود 4میلیون تومان است. کار کریستال ایرانی هم 4تا 8میلیون تومان و اگر کار دست باشد، بالای 40میلیون تومان است. کریستال‌های خارجی، ساخت کشورهای چک، اسلوونی، ایتالیا، فرانسه و آلمان است. قیمت سرویس کریستال ساخت کشور چک 60تا 70میلیون تومان و تولید کشور اسلوونی 90تا 100میلیون تومان است.
کد خبر 838945 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها لوازم خانگی برند قیمت - تنظیم بازار ظرف و ظروف لوازم آشپزی و آشپزخانه

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/842777/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستانک/ راه زندگی

بیش از 100 نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند

لاریجانی: سفر سران غربی به تل‌آویو مشکل رژیم صهیونیستی را حل نمی‌کند

مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ

ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است

3 رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد

مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است

منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد

تعیین تکلیف حدود 4 هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان

(ویدئو) اقدام زیبای کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد خوزستان

روز صعود از لیگ یک به لیگ برتر: 16 خرداد

گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر

برج آزادی رنگ و بوی خلیج فارسی گرفت (عکس)

وزیر اول اسکاتلند استعفا داد

خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود

اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه

شلیک 15 موشک از لبنان به الجلیل غربی

عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا

بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟

از عملیات بیت المقدس تا فتح خرمشهر

کیلین مورفی با دنباله‌های «28 روز بعد» همراه می‌شود

به پدر نامزدش تهمت دزدی میزنه!

کشف استعداد ویژه کامران!

تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی

از 40 درصد اقتصاد کشور مالیات اخذ نمی‌شود/ برخی شان به نهادهای دولتی و برخی ارگان‌ها وابسته هستند/ بین بخش خصوصی و دولتی هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد

راز پروند مفقودی دختر بچه 11 ساله اصفهانی فاش شد

پاسخ منفی مربی سابق جهانبخش به پیشنهاد لیورپول

نخستین برد ذوب آهن مقابل طبیعت در نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال

شوک به تیم ملی؛ ستاره ایران VNL را از دست داد

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

صحبت های زیبای سروش صحت

روزگار مثل گردباد هست!

گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد

کدام نمایندگان جلسه‌ مجلس را تعطیل کردند؟

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

طرحی برای رسانه‌های فردای ایران

گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد

اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور

آزادی 137 زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»

انتقال هوایی نوجوان 13 ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء

بستری شدن 88 نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان

هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان

استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!

قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود

اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان

گردوغبار 1069 نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد

فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق

5 پرسپولیسی علیه سپاهان در آزادی

احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز